FAQ

FAQ: Veel gestelde vragen

ALGEMEEN voor DIERENSPECIAALZAKEN

Leveren jullie aan particulieren?

Nee, wij leveren niet aan particulieren. Wij leveren aan branches zoals dierenspeciaalzaken, tuincentra, trimsalons en aanverwante bedrijven. Voor de meeste merken is er altijd wel een winkel in de buurt.
Wij adviseren u graag. U kunt ons mailen. Vermeld in uw bericht dan meteen even uw postcode, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn. U kunt ons - tijdens kantooruren - ook bellen.

Wat is jullie franco orderbedrag?

Wij leveren franco op de vaste routes vanaf €350,-- Ex BTW
Als de levering op transport moet is het minimale orderbedrag €500,-- Ex BTW
Ook kunnen wij vergeten boodschappen versturen met onze pakketdienst. U betaalt dan de pakketkosten.

Op welke dag leveren jullie bij mij?

Wij rijden met onze vrachtwagens vaste routes door Nederland en het noorden van België.

Bij levering op route rijden wij grofweg:

Maandag: Noord-Nederland
Dinsdag: Zuid-Holland, Zeeuws Vlaanderen, West-Brabant en Noord-Vlaanderen.
Woensdag: Midden- en Oost-Nederland
Donderdag: Noordwest-Nederland en Utrecht
Vrijdag: Zuid-Nederland 

Als u precies wilt weten wanneer u geleverd kunt krijgen dan kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen. 
Ook wanneer u uw bestelling buiten de route zou willen ontvangen kunt u bellen wat de voorwaarden en mogelijkheden zijn.

Waar kan ik terecht als ik een nieuwe (dieren)winkel open?

Tijssen Goed voor Dieren is producent, importeur en distributeur. Vanuit ons moderne distributiecentrum in Hazerswoude leveren wij in heel Nederland en delen van België. Met ons zeer uitgebreide assortiment van ruim 15.000 verschillende producten, ruime ervaring in de dierenbranche en deskundige vertegenwoordigers door land, denken wij graag met u mee.

U kunt ons telefonisch bereiken op 071 - 341 91 25, vul het webformulier in of stuur een mail. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Ik heb een grote hoeveelheid nodig, wat nu?

Van oudsher is Tijssen producent van granen en zaden. Wij mixen en verpakken deze zelf. Hierdoor kunnen wij van kleine verpakkingen en grote zakken, tot los gestort leveren. Neem vrijblijvend contact met ons op.
Natuurlijk is het bestellen van grotere hoeveelheden van onze andere merken ook mogelijk. Ook hiervoor kunt u contact opnemen voor de diverse mogelijkheden.

Ik kom de webshop niet in. Wat kan ik doen?

In de webshop van Tijssen (https://shop.tijssengovodi.nl) staan alle producten overzichtelijk bij elkaar. Dit is voor iedereen zichtbaar.
Echter, een bestelling plaatsen is alleen bestemd voor winkeliers die bij ons bekend zijn. Bent u winkelier en wilt u ook online kunnen bestellen dan heeft u een account nodig. Vraag deze aan en klik hier voor instructies.

Ik heb per direct voer nodig voor mijn winkel. Kunnen jullie mij helpen?

Wij rijden met onze eigen chauffeurs wekelijks vaste routes door heel Nederland en delen van België. Zo weet u altijd waar u op kunt rekenen. Natuurlijk kan het voorkomen dat u plots iets extra's nodig heeft. Laat het ons direct weten (bel van maandag t/m vrijdag, van 08:00 - 18:00 uur) 071 - 341 91 25. Wij gaan kijken hoe wij u zo spoedig mogelijk kunnen helpen.

VRAGEN over NATURAL HEALTH dog- en catfood

Zitten er kunstmatige conserveermiddelen in Natural Health?

Door gebruik te maken van gedroogde ingrediënten (gedehydreerd) wordt de houdbaarheid van de brok verlengd en is extra conserveren niet nodig. Bovendien hebben de toegevoegde vitamines, die nodig zijn voor de gezondheid van het dier, als bijkomend positief effect dat ze een conserverende werking hebben. Kunstmatige conserveermiddelen worden dus niet gebruikt.

Hebben jullie rasspecifieke voeding van Natural Health?

Nee, dat is namelijk in principe niet nodig. Maar natuurlijk lopen de behoeftes per ras door de verschillende bouw wel uiteen. Maar innerlijk werkt het hetzelfde. Honden en katten zijn carnivoren en daar is hun spijsvertering op ingesteld. Ras onafhankelijk hebben ze vlees (eiwitten), koolhydraten, vetten en vitamines nodig. Echter, het is natuurlijk wel belang om naar de grootte van de brok te kijken. Natural Health heeft verschillende brokken: van Small Bite tot Large Bite.

Ik geef de aangegeven hoeveelheid brokken, maar de hond wordt dikker. Hoe kan dat?

De aangegeven hoeveelheid op een verpakking is een advies per dag. Dus niet per maaltijd. Dat ten eerste.
Verder, iedere hond of kat is verschillend en hebben dus niet allemaal hetzelfde nodig. Ook de leeftijd en de mate waarin het dier energiek is, zal meespelen. Wij adviseren daarom altijd ook te voeren op het oog. Dus begin met wat er in de tabel staat. Als het dier afslankt, geef je wat meer. Komt het dier aan, dan geef je iets minder.

Waarom gebruiken jullie rijst (in de Pure & Simple-lijn)?

Er zijn meerdere redenen.

1. De praktische reden is dat je, om een geëxtrudeerde honden-of kattenbrok te maken, zetmeel (een koolhydraat) nodig hebt om alle ingrediënten bij elkaar te houden.

2. De nutritionele redenen om te kiezen voor rijst zijn ten eerste omdat het zetmeel/koolhydraat uit rijst door het extrudeerproces wordt ontsloten. Hierdoor wordt het goed opgenomen in het lichaam van het dier.

3. Rijst als koolhydratenbron veroorzaakt bovendien minder vaak allergische reacties dan andere traditionele graansoorten.

4. En last but not least, we gebruiken bruine rijst als bron van goede voedingsvezels. Vezels die essentieel zijn als voedingsstof voor goede bacteriën, die op hun beurt zorgen voor een goede darmwerking.

Kan ik zomaar overstappen naar Natural Health?

In de darmen zorgen diverse bacteriën ervoor dat voeding verteerd wordt en zodoende door het lichaam opgenomen kan worden. Dit geheel van micro-organismen noemt men darmflora. Deze darmflora ziet er anders uit, al naar gelang de voeding dat het dier gewend is.

Dus als de voeding verandert, zal de darmflora zich moeten en gáán aanpassen. Niet iedere hond of kat heeft daar problemen mee. Zeker niet als je overstapt naar een voeding met een hoger gehalte dierlijke eiwitten. De bouwstoffen zullen dan zelfs beter door het lichaam worden gebruikt.

Maar om het zeker voor het onzeker te nemen, adviseren wij altijd de oude en nieuwe voeding 2 tot 4 dagen te mengen. Dan zal dit in principe geen probleem opleveren.